¿Qué estimula y qué selecciona el sistema científico argentino? Ampliando el debate. Respuesta a Galetto
Abstract
Una profesora de matemáticas mira fijo los exámenes de dos de sus estudiantes. La docente debe tomar una decisión sobre cómo calificar una pregunta. Ambos la respondieron correctamente, pero utilizaron formas diferentes de llegar al mismo resultado: uno utilizó una lógica concisa y directa, y otro eligió un camino tortuoso y complejo. La profesora no contemplaba evaluar el razonamiento sino solo considerar la veracidad de las respuestas (el examen posee 35 preguntas, debe corregir un total de 348 exámenes y llegar a su casa para cenar). En consecuencia, se encuentra ante un conflicto: ¿ambos estudiantes merecen la misma calificación? ... [ver PDF]
References
KOZLOWSKI, J. 1992. Optimal allocation of resources to growth and reproduction: implications for age and size at maturity. Trend Ecol. Evol. 6:15–19.
LEE, A; C DENNIS & P CAMPBELL. 2007. Nature’s guide for mentors Nature 447: 791-797.
LEVIN, SA. 1992. The problem of pattern and scale in ecology. Ecology 73:1943–1967.
LOEHLE, C. 1990. A guide to increased creativity in research -inspiration or perspiration? BioScience 40: 123-129.
NATURE PUBLISHING GROUP. 2010. Assessing assessment. Nature 465: 845.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Alejandro Farji-Brener, Adriana Ruggiero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Authors retain their rights as follows: 1) by granting the journal the right to its first publication, and 2) by registering the published article with a Creative Commons Attribution License (CC-BY 4.0), which allows authors and third parties to view and use it as long as they clearly mention its origin (citation or reference, including authorship and first publication in this journal). Authors can make other non-exclusive distribution agreements as long as they clearly indicate their origin and are encouraged to widely share and disseminate the published version of their work.